Innoware ApS

GOOGLE ADS TEKSTANNONCER

GOOGLE ADS TEKSTANNONCERING

Google Ads Administration

Administration af Google Ads er ikke så svært, som mange vil gøre det til. Man skal selvfølgelig kende til de forskellige Google værktøjer til administration, herunder Ads, Search og Analytics, men i den daglige administration gælder det om, at gøre sig fri af Googles syn på verden og fokusere på den information, du har gavn af, når annonceringen skal optimeres. Kort fortalt handler det om at øge omsætningen, med så få omkostninger som muligt, selvfølgelig med øje for andre konkurrenters position og præstation. Det er værd at huske, at Google favoriserer gode kunder, som har et stort annonceringsbudget.

Google Ads Tekstannoncer

Google PPC tekstannoncer er de annoncer, som vises øverst og nederst på søgesiden, markeret med “Annoncer” foran søgeresultatet. I administration af tekstannoncer, er SEO et vigtigt element, fordi den organiske placering fortæller noget om kvaliteten på landingssiden for annoncen, og der er ingen grund til. at vise en tekstannonce, hvis man i forvejen ligger alene i toppen af organiske søgeresultater. Billedet herunder viser PPC textannoncer for søgning på ‘espressomaskine’.

Google SERP & SEO
Google SERP side

For selve annoncen er kvalitet en afgørende faktor, for Google opererer med et såkaldt Kvalitetsresultat (1-10), som er et udtryk for hvor godt annoncen er udført. Så ikke blot skal indholdet på ens hjemmeside skal være godt, men også indholdet i annoncen skal passe med landingssiden. Google’s Kvalitetsresultat (Quality Score) er desuden afgørende for hvor meget man betaler per klik, hvor en høj Quality Score betyder rabat:

Google Quality Score
Google Quality Score

Som det fremgår af tabellen herover, så er indholdet i annoncen, i forhold til indholdet på landingssiden, utroligt vigtigt, ikke blot med henblik på at få gode konverterende lead-kliks, men også for selve annoceringsomkostningen er påvirket. Hvem foretrække ikke en rabat på 30% for kvalitetsresultat 10, i stedet for at betale 6 x prisen for Kvalitetsresultat 1? Læs mere om Quality Score her: https://www.searchenginewatch.com/2013/01/28/is-your-quality-score-costing-or-saving-you-money/
For at opnå gode resultater, er organisering af kampagner og annoncergrupper i Google Ads et vigtigt element, så man ikke får blandet “æbler og pærer”, med et dårligt resultat til følge.

Tjek selv dine tekstannoncer

Hvis du allerede har en Ads konto med kørende operative tekstannoncer, så tester du nemt kvaliteten af dine annoncer. Du starter med at vælge et brand og produkt ud fra din webshop. Så vælger du søgeord i kategorierne: Generiske, brand kategorier og produktspecifikke. Start så en søgninger på Google med de valgte søgetermer. Så observerer du annonceposition og om  annonceindholdet modsvarer søgetermen og indholdet på din hjemmeside. Endeligt beder du sin Ads-admin om Quality Score for annoncen, samt ROAS faktor. En ROAS under 10, må anses for utilfredsstillende. Tjek også resultaterne for den organiske visning, som fortæller dig om kvaliteten af indholdet på landingssiden.

Google Ads Administration

Administration af Google Ads er ikke så svært, som mange vil gøre det til. Man skal selvfølgelig kende til de forskellige Google værktøjer til administration, herunder Ads, Search og Analytics, men i den daglige administration gælder det om, at gøre sig fri af Googles syn på verden og fokusere på den information, du har gavn af, når annonceringen skal optimeres. Kort fortalt handler det om at øge omsætningen, med så få omkostninger som muligt, selvfølgelig med øje for andre konkurrenters position og præstation. Det er værd at huske, at Google favoriserer gode kunder, som har et stort annonceringsbudget.

Google Ads Tekstannoncer

Google PPC tekstannoncer er de annoncer, som vises øverst og nederst på søgesiden, markeret med “Annoncer” foran søgeresultatet. I administration af tekstannoncer, er SEO et vigtigt element, fordi den organiske placering fortæller noget om kvaliteten på landingssiden for annoncen, og der er ingen grund til. at vise en tekstannonce, hvis man i forvejen ligger alene i toppen af organiske søgeresultater. Billedet herunder viser PPC textannoncer for søgning på ‘espressomaskine’.

For selve annoncen er kvalitet en afgørende faktor, for Google opererer med en såkaldt Quality Score (1-10), som er et udtryk for hvor godt annoncen er udført. Så ikke blot skal indholdet på ens hjemmeside skal være godt, men også indholdet i annoncen skal passe med landingssiden. Google’s Quality Score er desuden afgørende for hvor meget man betaler per klik, hvor en høj Quality Score betyder stor rabat:

Som det fremgår af tabellen herover, så er indholdet i annoncen, i forhold til indholdet på landingssiden, utroligt vigtigt, ikke blot med henblik på at få gode konverterende lead-kliks, men også for selve annoceringsomkostningen er påvirket. Hvem foretrække ikke en rabat på 30% for QS10, i stedet for at betale 8 x prisen for QS1? Læs mere om Quality Score her: https://www.searchenginewatch.com/2013/01/28/is-your-quality-score-costing-or-saving-you-money/
For at opnå gode resultater, er organisering af kampagner og annoncergrupper i Google Ads et vigtigt element, så man ikke får blandet “æbler og pærer”, med et dårligt resultat til følge.

Tjek selv dine tekstannoncer

Hvis du allerede har en Ads konto med kørende operative tekstannoncer, så tester du nemt kvaliteten af dine annoncer. Du starter med at vælge et brand og produkt ud fra din webshop. Så vælger du søgeord i kategorierne: Generiske, brand kategorier og produktspecifikke. Start så en søgninger på Google med de valgte søgetermer. Så observerer du annonceposition og om  annonceindholdet modsvarer søgetermen og indholdet på din hjemmeside. Endeligt beder du sin Ads-admin om Quality Score for annoncen, samt ROAS faktor. En ROAS under 10, må anses for utilfredsstillende. Tjek også resultaterne for den organiske visning, som fortæller dig om kvaliteten af indholdet på landingssiden.